החזרי מס לשכירים

בשונה מעצמאים, עובדים שכירים נדרשים לתשלום מס הכנסה מדי חודש. היקף תשלום זה נקבע עפ"י מדרגת המס עליה ניצב השכיר. ישנן סיבות רבות שבגינן זכאי שכיר להחזר מס, אולם כל עוד לא פונה השכיר מיוזמתו למס הכנסה, הכסף המגיע לו עפ"י חוק לא שב אליו. בשנים האחרונות הפכו החזרי המס לנפוצים יותר, ושכירים רבים מנצלים את זכותם החוקית לפנות למס הכנסה בדרישה לקבלת החזרי מס עבור שנות מס קודמות.

על מנת לדעת אם גם אתה זכאי להחזר מס, תוכל להיעזר במחשבוני חישוב מס לשכירים הפזורים ברחבי הרשת, אלא שאלו לא משקפים נאמנה את תשלום המס הנדרש ולא מתחשבים במגוון פרמטרים ספציפיים אליך. אפשרות אחרת העומדת בפניך היא להצטייד בטופס 106 ובטפסים רלוונטיים נוספים המצדיקים את בקשתך להחזר מס (תעודת שחרור, תעודת לידה ועוד), ולגשת לפקיד השומה הקרוב לביתך. אלא שאז אתה מסתכן באפשרות שלאחר בדיקה יימצא שקיים חוסר במס, כלומר שאתה חייב כסף למס הכנסה.

על כן, הדרך הבטוחה והיעלה ביותר להגשת בקשה להחזרי מס היא באמצעות יועץ מס מקצועי ומנוסה. אנו ב'סער – הנהלת חשבונות וייעוץ מס' נקיים איתך ראיון מקיף, במהלכו ננסה לדלות ממך כמה שיותר פרטים רלוונטיים, שבסופו של דבר יהיו שווים לך כסף. אנו נדע לערוך עבורך חישוב מס באופן מהימן עפ"י נתונים רלוונטיים בלבד, מבלי להסתמך על מחשבון המבצע את החישוב באופן גנרי עבור כל חתך אוכלוסייה. וכמובן, נגיש עבורך את הבקשה להחזר מס, בצירוף כל המסמכים הנדרשים, על מנת לצמצם את זמן קבלת ההחזר למינימום האפשרי.

ל'סער – הנהלת חשבונות וייעוץ מס' בקיאות עמוקה בחוקי מס הכנסה וניסיון עשיר בהגשת וקבלת החזרי מס לשכירים. למדנו במשך השנים שמעסיקים רבים לא יודעים לנכות מס כחוק, וששכירים רבים לא מודעים לזכותם לבקש החזר מס. זאת על אף שהחוק מאפשר החזרים ממגוון סיבות, וביניהן:

  • מס הכנסה מתיר הפרשות מס של שכירים עד 16% מתקרת השכר לטובת קופת גמל.
  • תרומות לעמותות ולחיילי צה"ל נחשבות כהוצאות מוכרות במס.
  • השקעות בשוק ההון במניות נפט ישראליות מוכרות במס.
  • משפחות בהן יש ילדים בעלי מוגבלויות, ובכללם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, זכאיות לנקודות זיכוי במס.
  • משפחות חד-הוריות זכאות להחזרי מס.
  • לבעלי אחוזי נכות לצמיתות, המוכרים ע"י המוסד לביטוח לאומי, מגיע פטור ממס.

ישנן עוד סיבות רבות לקבלת החזר מס עפ"י חוק, ולנו ב'סער' יש את הניסיון והמומחיות לזהות אותן עבורך, בדיוק כפי שפעלנו עבור לקוח שלנו במקרה הבא:

אחד מלקוחותינו הוותיקים הגיע יום אחד למשרדנו להתייעצות לגבי העסק שלו. בשיחת חולין מקדימה על שלומם של בני המשפחה, הוא סיפר לנו על חמתו הפנסיונרית שמכרה לאחרונה שטח שהיה בבעלותה. הפרט הזה בשיחה מיד עורר את סקרנותנו וביקשנו לדעת אם היא שילמה מס שבח על העסקה. הלקוח השיב שהיא אכן שילמה, בסכום של 200 אלף ש"ח, אך סיפר שעורך הדין של חמתו אמר שאין כאן זכאות להחזר כלשהו. למרות זאת, מסיפורו של הלקוח הבנו שביכולתנו לסייע לחמתו לקבל החזר מס, ופעלנו לקידום העניין. וכך משיחת חולין שגרתית, זכתה החמות של לקוחנו הוותיק להחזר מס של לא פחות מ-70 אלף ₪".

נשמח לעמוד לרשותכם

© סער - הנהלת חשבונות וייעוץ מס

דילוג לתוכן